13 دسامبر

روکش دندان

روکش دندان چیست؟

روکش دندان سرپوشی به شکل دندان می باشد که جنس آن سرامیکی یا فلزی و یا ترکیبی از سرامیک و فلز می باشد. روکش های سرامیکی جدیدتر از سایر روکش ها می باشد ولی هزینه آن بسیار بالاتر از روکش های معمولی می باشد است . روکش دندان جهت بهبود ظاهر و استحکام دندان بر روی دندان قرار می گیرد و از دندان ها محافظت می نماید. روکش های دندان پروتز های ثابتی می باشند و نمی توان مانند پروتز های متحرک آن ها را جدا کرد و فقط دندان پزشک می تواند آن را جدا نماید.

روکش دندان

روکش های دندان علاوه بر اینکه باعث زیبایی ظاهر دندان ها می شوند ، جنبه های درمانی هم دارند. روکش دندان باعث جلوگیری از شکستگی دندان و استحکام و مقاوم شدن دندان می شود. روکش های دندان انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها معایب و مزایای خاص خود را دارند و دندان پزشک با توجه به ساختار و میزان تخریب دندان ها و باتوجه به تمایل خود بیمار و اینکه آیا این روکش ها جهت زیبایی می خواهند استفده شود و یا جهت درمانی بهترین و مناسب ترین نوع روکش را به بیمار توصیه می نماید . طریقه قرارگیری روکش دندان کاملا بدون درد و راحت می باشد

انواع روکش دندان

• روکش های تمام فلزی
  • روکش های سرامیکی
  • روکش های زیرکونیوم
  • روکش های PFM (ترکیبی از فلز و سرامیک)

روکش دندان های عصب کشی شده

زمانی که تاج دندان به شدت مورد آسیب قرار گرفته باشد و قابل پر شدن نباشند مانند زمانی که دندان عصب کشی شده باشد نیاز به روکش دندان می باشد. زیرا دندان هایی که نیاز به روت کانال و درمان ریشه و یا همان عصب کشی دارند، دندان هایی هستن که پوسیدگی شدید در آن ها رخ داده و به علت همین پوسیدگی ها تاج دندان از دست رفته است. و بعد از اینکه درمان ریشه برای این دندان ها صورت می گیرد، تاج دندان ها خشک و شکننده تر می شود و اگر ترکی در تاج دندان ایجاد گردد، دندان خرد می شود و از بین می رود. بااستفاده از روکش های دندان در دندان های عصب کشی شده، می توان استحکام دندان را بالا برد و همین امر مانع از شکنندگی دندان ها می شود

روکش دندان جهت زیبایی

از روکش های دندان می توان جهت زیبایی و بهبود ظاهر دندان ها نیز استفاده نمود. با استفاده از برخی پروتز های ثابت می توان بدرنگی های دندان را اصلاح نمود. دندان هایی که تاج آن ها آسیب دیده اند و دندان هایی که علائم ترک در آن ها دیده شده باشد. علائم ترک دندان، درد در هنگام جویدن می باشد.

چه زمانی دندان نیاز به روکش دارد؟

زمانی که تاج دندان ها به شدت آسیب دیده باشند و پوسیدگی دندان ها بسیار وسیع باشند و تحت درمان ریشه و عصب کشی قرار گرفته اند. زیرا احتمال شکستگی و ایجاد ترک در آن ها بسیار بالا می باشد

دندان هایی که تغییر رنگ داده اند، جهت اصلاح بد رنگی های دندان می توان از روکش دندان استفاده نمود

جهت برخی نازیبایی های دندان و ظاهر بد دندان ها می توان از روکش دندان استفاده کرد

زمانی که در دندانها ترک ایجاد می گردد و این امر باعث درد دندان در هنگام جویدن می شود

هزینه و قیمت روکش دندان

قیمت روکش دندان، بسته به نوع روکشی که استفاده می شود و مواد روکش دارد. بهتر است قبل از اقدام به انجام روکش دندان و یا هر خدمات درمانی و زیبایی دیگری، هزینه و قیمت حدودی را پرس و جو نمایید. جهت قیمت روکش دندان باید بررسی گردد که می خواهید خدمات زیبایی انجام دهید یا درمانی. دندان پزشک در معاینات اولیه بسته به میزان کار و اصلاحاتی که باید بر روی دندان شما قرار گیرد  هزینه را به شما اعلام خواهد کرد

برخی از خدمات دکتر لیلا صدقی:

ایمپلنت

اصلاح طرح لبخند

لامینت دندان

ارتودنسی

ارتودنسی ثابت دندان

ارتودنسی نامرئی دندان

ارتودنسی متحرک دندان

بلیچینگ دندان

راه های ارتباطی با دکتر

صفحه تلگرام
 صفحه اینستاگرام

جهت تماس با ما کلیک کنید

تلفن تماس : 02188696774 – 02188696845

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدقی

پنج × دو =