دکتر لیلا صدقی » متفرقه » اصلاح سایز و ساختار دندان ها
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

اصلاح سایز و ساختار دندان ها

اصلاح سایز و ساختار دندان ها

در بعضی از افراد به دلیل نبود جای کافی برای رشد دندان ها، مشکل بهم ریختگی دندان ها در این افراد پیش می آید. کجی دندان و همچنین اندازه نامتناسب آن ها سبب زشت شدن لبخند افراد شده و پایین آمدن اعتماد به نفس را در پی دارد. در کل داشتن لبخندی زیبا به جذابیت فرد می افزاید.

در نتیجه دندانپزشک متخصص با کاهش پهنای دندان ها، فضای لازم برای آن دسته از دندان های کج و دارای زاویه نامناسب به وجود می آورند. دندانپزشک زیبایی با ساییدن دندان هایی که دارای این مشکل هستند، آن ها را ردیف و مرتب می کنند. البته همیشه مشکل با ساییدن دندان ها برطرف نمی شود و در مواقعی سایز دندان ها کوچک بوده و با سایر دندان ها هماهنگ نمی باشد. در این مورد نیاز به افزایش طول دندان ها از لبه ی برنده دندان می باشد. این افزایش وابسته به رابطه دندان با فک و سایر دندان ها ی بالا و پایین است. این وابستگی دارای اهمیت بوده و درصورت رعایت نشدن این نکته، سایش  و یا شکسته شدن کامپوزیت قرار داده شده بر روی دندان اتفاق می افتد و حتی در سبب درد در فک بیمار خواهد شد.

اغلب اصلاح ساختار و اندازه دندان ها در کنار باندینگ انجام می‌شود و در باندینگ، دندانپزشکی زیبایی شکل دندان را با به کارگیری مواد کامپوزیتی که همرنگ دندان می باشد اصلاح می کند.

مزایای این روش:

  • یکی از نکات مثبت در رابطه با اصلاح سایز دندان ها راحتی این روش در مقایسه با ارتودنسی است. در مواقعی که طبق صلاح دید دندانپزشک از تکنیک اصلاح سایز دندان ها برای مرتب سازی و رفع نامنظمی های دندان استفاده می شود.
  • هزینه این روش وابسته به کاری است که روی دندان ها انجام می گیرد است. اما معمولاً به خاطر پروسه کوتاه مدت آن ارزان تر می باشد.
  • در اصلاح سایز دندان ها به خصوص زمانی که نیاز به کوچک کردن سایز دندان وجود دارد، تنها سایز مینای سطحی دندان تراش داده می شود که بیمار دردی را حس نخواهد کرد.
  • اصلاح فرم دندان ها برای آن دسته از افرادی که نیاز به تغییر و اصلاح مختصر دارند ایده آل است.

مراقبت پس از درمان را جدی بگیرید.

دندانپزشکان زیبایی توصیه می کنند پس از اصلاح فرم و سایز دندان ها بیمار باید به خوبی از دندانی که روی آن اصلاح انجام شده مراقبت نماید. استفاده از خوراکی های آسیب زننده و یا سیگار کشیدن به شدت می تواند به دندان آسیب بزند و باعث مشکلات در دندان شوند.

برخی از خدمات دکتر لیلا صدقی ، دندانپزشک زیبایی :

با تشکر مدیریت سایت دکتر لیلا صدقی ، دندانپزشک زیبایی .

 

مقالات مرتبط
پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان به از بین رفتن بافت سخت دندان که شامل مینا و عاج می باشد، گفته می‌شود. اما...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + یازده =