دکتر لیلا صدقی » متفرقه » روکش های فول سرام
مدت زمان مطالعه ۲ دقیقه

روکش های فول سرام

روکش های فول سرام :

روکش های با جنس تمام چینی از متریال های بسیار مقاوم ساخته می شوند . این روکش ها موسوم به روکش های فول سرام نیاز به فریم زیرین نداشته و همچنین به منظور اصلاح طرح لبخند می توان به ترمیم دندان های لب پر و شکسته و آسیب دیده پرداخت . با کمک این موارد دندانپزشکی زیبایی اثرات مفید و جالب توجهی را به ارمغان می آورد . به کمک روکش های مذکور ، رنگ دندان ها تحت تاثیر قرار گرفته و لکه های بدترکیب و بد رنگ از میان می روند .

تاثیر بر لثه :

بسیاری از بیماران نگران حساسیت لثه ای در استفاده از روکش های فول سرام هستند در این خصوص لازم به ذکر است که این متریال ها سازگاری ایده آلی با بافت لثه دارند و به خوبی بر روی بافت دندان جا می گیرند . لازم به ذکر است که مصالح این روکش ها بر بافت لثه اثر سوئی نداشته و هیچ نوع حساسیت و التهابی به هیچ عنوان به همراه نمی آورند . رنگ روکش های فول سرام به شکلی است که همانند دندان طبیعی و کاملا سالم به نظر می رسند و تفاوت آنها با دندان طبیعی از دید سایرین به راحتی قابل تشخیص نیست . مزیت مهم روکش های فول سرام در این مهم است که به نسبت روکش های زیرکونیا و سیلیکا ، مقاومت و پایداری بسیار زیادی دارند . روکش های فول سرام به راحتی تیره نشده و لبه آنها زیبایی و سفیدی و درخشش خود را از دست نمی دهند . این روکش ها در افزایش زیبایی چهره و لبخند اثر بخش تر ، تاثیر به سزایی دارند .

انواع روکش های فول سرام :

گونه های متفاوتی برای روکش های فول سرام وجود دارد ، هریک از این روکش ها ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را به همراه دارند اواع روشک های فول سرام به شرح زیرند :

پرسلین : اولین نوع روکش های فول سرام روکش پرسلین است که حدودا صد سال می باشد که در درمان های زیبایی کاربرد دارد . این روکش ها به دلیل پایداری و مقاومت کمشان برای دندان نژاد آسیایی مناسب نیستند .

مدرن : روکش های مدرن بعد از روکش های پرسلین اختراع شده و برای ساختشان از مواد جدید و کاملا نوینی بهره گیری شده است . پایداری و استحکام این نوع روکش به نسبت گونه قدیمی تر ، بسیار بیشتر است روکش های مدرن فول سرام با نام روکش سرامیکی مدرن نیز شناخته می شوند .

با تشکر مدیریت سایت دکتر لیلا صدقی دندانپزشک زیبایی .

مقالات مرتبط
پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان به از بین رفتن بافت سخت دندان که شامل مینا و عاج می باشد، گفته می‌شود. اما...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =