دکتر لیلا صدقی » متفرقه » ماندگاری لمینیت ها
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

ماندگاری لمینیت ها

ماندگاری لمینیت ها

لمینیت یکی از درمان های زیبایی در حوزه دندانپزشکی زیبایی است و نقش پررنگی در زیبایی لبخند افراد به همراه دارد با کمک لمینیت دندان می توان بر زیبایی آنها افزوده و حالت متعادل و رنگ طبیعی ایده آلی را ایجاد نمود سوال بسیاری از بیماران در رابطه با درمان لمینیت ، ماندگاری لمینیت ها است . اینکه دوام و پایداری این اجزا چقدر باشد اولین اهمیت برای بسیاری از داوطلبان داشته و توصیه پزشکان جهت بالا رفتن عمر دندان های لمینیت شده نگهداری صحیح و اقدامات بهداشتی موثر از سوی افراد است.

مراقبت از لمینیت :

اولین قدم در حفظ دندان های لمینیت گرفته ، و پایداری این درمان رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد اگر خواستار انجام جرم گیری دندان پس از لمینیت بودید می توانید این نیاز را با دندانپزشک خود در میان گذاشته و از او کمک بگیرید برای کسانی که دارای لمینیت دندان هستند لازم است جرم گیری با دستگاه با ظرافت و دقت بسیار زیادی انجام شد در این زمینه دقت و وسواس جراح دندانپزشک پررنگ شده و اهمیت می یابد تا مراحل جرم گیری با موفقیت پشت سر گذاشته شود. در این خصوص حفظ بافت لمینیت ها و توجه به پایایی آنها از بروز هر گونه آسیبی به لایه های دندان جلوگیری می کند.

استفاده از دهانشویه :

بیماران عزیز باید بدانند که مصرف بیش از حد دهانشویه های فلورایدی بر سلامت لمینیت ها تاثیر گذاشته و برای استفاده از دهانشویه لازم است از مدل های مناسبی که دندانپزشک توصیه کرده استفاده نمایید.

عمر لمینیت :

اکثر بیماران نگران منفصل شدن لایه های لمینیت و جدا شدن آنها هستند و بسیاری از مراجعین دیگر نگران احتمال پوسیدگی دندان های اصلی زیرین می باشند برای رفع این نگرانی ها باید گفت که اگر لایه های لمینیت به درستی نصب شده باشند و دندانپزشکتان از تجربه و کارآیی مناسبی بهره مند باشد ، احتمال جدا شدن لایه های لمینیتی بسیار کم بوده و و پوسیدگی دندان های زیری رخ نمی دهد. در مورادی که تغییر دما در دهان پی در پی و به دفعات رخ دهد ، ممکن است دندان هیا لمینیت شده همچون دندان طبیعی از بین بروند و در این مورد باید گفت که دندان لمینیت شده همچون دندان طبیعی است اگر مراقبت های معمول از دندان طبیعی را برای دندان لمینیت شده انجام دهید احتمال خرابی آنها به صفر می رسد. پس یکی از نکات مهم در حفظ ماندگاری لمینیت ها ، جلوگیری از تغییرات دمایی شدید است .

در آخر لازم به ذکر است که دوام لمینیت ها همچون دندان طبیعی بوده و بسیار بالا است .

با تشکر مدیریت سایت دکتر لیلا صدقی جراح و دندانپزشک زیبایی .

مقالات مرتبط
پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان به از بین رفتن بافت سخت دندان که شامل مینا و عاج می باشد، گفته می‌شود. اما...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سیزده =