دکتر لیلا صدقی » ایمپلنت » مراحل ایمپلنت دندان
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند می باشد. برای انجام ایمپلنت دندان باید به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید.

مراحل ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت دندان ها با قرار دادن پایه ایمپلنت در استخوان فک آغاز می شود. ساخت پایه بر اساس فرم، سایز و عرض فک استخوان فرد ساخته می شود. این پایه باید به مدت 3 تا 4 ماه در فک باشد تا سلول های استخوان ساز فک آن را کاملا پوشش دهند. بعد از گذشت این مدت، فرد برای مرحله دوم یعنی گذاشتن تاج و روکش بر روی پایه ایمپلنت به بهترین دندانپزشک زیبایی مراجعه می کند. در وهله اول با قالب گیری پروتز های موقت گذاشته می شود  تا بتوان از آن ها برای قالب گیری نهایی استفاده کرد. این دندان ها مانند دندان های دائمی می باشد.

جراحی مورد نیاز برای ایمپلنت دندان

برای انجام مراحل ایمپلنت لازم است تا دندانپزشک زیبایی جراحی انجام دهد، با توجه به شرایط بیمار و نظر دندانپزشک زیبایی جراحی ها یک مرحله ای، دو مرحله ای و یا سه مرحله ای انجام می شود.

جراحی یک مرحله ای

در جراحی یک مرحله ای روی ایمپلنت با لثه پوشیده نمی شود. در این روش حلقه فلزی که مورد استفاده قرار می گیرد، بعد از جوش خوردن پایه ایمپلنت با فک استخوان از بین خواهد رفت. در ادامه یک میله فلزی وصل می شود تا بتوان به راحتی تاج ایمپلنت را بر روی آن قرار داد.

 جراحی دو مرحله‌ای

در جراحی دو مرحله ای بعد از قرار گیری پایه ایمپلنت داخل فک استخوان توسط لثه پوشش دهی می شود و ایمپلنت دندان را نمی توان مشاهده کرد. با این روش به پایه  ایمپلنت دندان هیچ فشاری نمی آید. بعد از 2 تا 3 ماه، لثه کنار زده می شود تا بتوان با وصل پیچی موقتی بر روی آن مابقی مراحل را انجام داد. در جراحی دو مرحله ای بعد از گذشتن حدود دو هفته از وصل کردن پیچ قالبگیری از ایمپلنت موقت  برای ساختن تاج دندان صورت می گیرد. در این دو هفته می توان از پروتز متحرم و موقت استفاده کرد. از مزایای این روش قرار گرفتن ایمپلنت در داخل لثه است و پایه ها نمایان نیست.

جراحی سه مرحله‌ای

جراحی سه مرحله ای از متداول ترین روش های جراحی برای کاشت دندان و اصلاح طرح لبخند است. بعد از قرار دادن پایه در استخوان فک و خوش خوردن آن بعد از 3 الی 4 ماه، مقدار کمی از لثه برداشته می شود تا بتوان ایمپلنت دندان را بر روی آن قرار داد. در ادامه میله ای به ایمپلنت خوش خورده می شود که مقداری از لثه بیرون می باشد. بعد از گذشت زمانی که برای بهبود لثه صرف می شود، ایمپلنت دندان در جای خودش گذاشته می شود.

مراحل ایمپلنت دندان

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر، مدیریت سایت دکتر صدقی

مقالات مرتبط
مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

اگر به ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان فکر می کنید، بهتر است از مزایای ایمپلنت دندان...

انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان در انواع مختلفی ساخته می شود. یک پزشک با توجه به موقعیت دندان های بیمار...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =