دکتر لیلا صدقی » بلیچینگ » تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری

تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری چیست؟ بسیاری از ما اغلب جرم گیری دندان را با بلیچینگ دندان اشتباه می گیریم. هدف از هر دو روش دندانپزشکی افزایش عزت نفس و ارتقای سلامت و بهداشت دهان و دندان است. با این حال، آن ها رویه های کاملا متفاوت دارند در این مطلب می خواهیم به تفاوت این دو روش دندانپزشکی بپردازیم.

فرق بلیچینگ دندان و جرم گیری چیست؟

تفاوت اصلی این است که روش جرم گیری دندان برای تمیز کردن دندان ها از پلاک و جرم دندان است، در حالی که بلیچینگ دندان بیشتر جنبه زیبایی دارد زیرا هدف آن از بین بردن لکه ها و زردی برای ظاهری بهتر است. با این وجود، هر دو روش برای اطمینان از داشتن لبخندی روشن و زیبا ضروری هستند.

تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری چیست؟
تفاوت بلیچینگ دندان و جرم گیری چیست؟1

1-ماهیت روش ها

روش جرم گیری دندان برای حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان ضروری است. هر نوع پلاک یا باکتری که در دهان ایجاد می شود می تواند بر لثه ها و دندان ها تأثیر بگذارد و منجر به از دست دادن دندان شود. این روش هر 6 یا 8 ماه یکبار برای اطمینان از سلامت دندان ضروری است. به طور متوسط 30 تا 50 دقیقه زمان نیاز دارد. در موارد بسیار شدید ممکن است بیش از یکساعت طول بکشد.

ایجاد پلاک نشانه وجود باکتری در دهان است. این ممکن است منجر به تعدادی از عوارض دیگر مانند عفونت شود. از این رو، جرمگیری کردن دندان یک نیاز دندانپزشکی برای حفظ سلامت دندان است.

در همین حال، روش بلیچینگ دندان ها صرفاً یک روش زیبایی است که به منظور درخشندگی به دندان های شما و ایجاد لبخندی درخشان تر است. این روش معمولاً ضروری نیست زیرا بسیاری از افراد زردی دندان‌ها آن ها را آزار نمی‌دهد. اما برای کسانی که دندان های لکه دار دارند و اعتماد به نفسشان تحت تاثیر آن قرار می گیرد ضروری است. این روش به خودی خود فواید زیادی برای سلامت دهان و دندان ندارد، اما برای بهبود ظاهر دندان ها و احساس شما نسبت به آن خوب است.

در بلیچینگ دندان ها، دندان های شما چند درجه سفیدتر از رنگ اصلی شما خواهد بود. لکه های روی دندان معمولاً پیامدهای انتخاب سبک زندگی هستند. کاهش مصرف برخی غذاها (مانند قهوه، چای، شراب قرمز) یا سیگار کشیدن کمتر قطعا می تواند به کاهش سرعت تجمع این لکه ها بر روی دندان شما کمک کند. شستشوی خوب با آب پس از مصرف این مواد غذایی لک زا نیز می تواند کمک کننده باشد.

2-چه کسی انجام می دهد؟

یکی از تفاوت های کلیدی بین جرم گیری و بلیچینگ دندان ها، نوع دندانپزشکی است که برای هر کدام به آن مراجعه خواهید کرد. جرمگیری دندان ها را می توان توسط دندانپزشک عمومی انجام داد زیرا شامل فرآیندهایی مانند پولیش، تمیز کردن دندان ها می شود، که می توانند توسط دندانپزشک عمومی انجام شوند.

از طرف دیگر، روش بلیچینگدندان توسط دندانپزشک زیبایی که دارای تخصص است، انجام می شود. دندانپزشک زیبایی برای انجام یک روش زیبایی که ظاهر دندان های شما را بهبود می بخشد آموزش دیده است.

3-مزایا

روش جرم گیری دندان فواید متعددی برای سلامت و بهداشت دهان و دندان شما دارد. این روش پلاک و جرم دندان را از بین می برد و در نتیجه دهان تمیزتر می شود. علاوه بر این، تمیز کردن پلاک و باکتری از دهان از خطر پوسیدگی و از دست دادن دندان جلوگیری می کند. اگر باکتری های موجود در دهان را از بین نبرید و اجازه دهید برای مدت طولانی باقی بماند، می تواند باعث بیماری لثه شود که در نهایت بر سلامت دندان تأثیر می گذارد و می تواند مشکلات پیچیده دیگری را به همراه داشته باشد. روش تمیز کردن دندان همچنین بوی بد دهان را که به دلیل عفونت و باکتری ایجاد می شود، را برطرف می کند

مزیت اصلی روش بلیچینگ دندان ها، دندان های سفیدتر و لبخندی درخشان تر است. این برای افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس ضروری است.

همچنین هزینه بلچینگ دندان بیشتر از هزینه جرم گیری است.

سوالات متداول

نتیجه

در نهایت، هر دو روش با یکدیگر متفاوت هستند اما بسیار محبوب هستند. جرم گیری دندان های شما را تمیز می کند و از شدت بیماری های لثه پیشگیری و کنترل می کند. در صورتی که بلیچینگ دندان بیشتر جنبه زیبایی دارد و لکه های زرد را از دندان هایی شما حذف کرده و دندان های شما را سفیدتر می کند.

مقالات مرتبط
جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

جرم گیری یکی از رایج ترین خدمات دندانپزشکی است، که در کلینیک های دندانپزشکی انجام می...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =