دکتر لیلا صدقی » ارتودنسی » اثر داروها بر ارتودنسی
مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه

اثر داروها بر ارتودنسی

اثر داروها بر ارتودنسی

در مقالات قبلی درباره ارتودنسی دندان ، مراقبت های بعد از ارتودنسی ، انواع مختلف ارتودنسی دندان مانند ارتودنسی کاربردی ، ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی دیمون ، ارتودنسی لینگوال ، ارتودنسی کاموفلاژ ، ارتودنسی پیشگیری و… صحبت کردیم و با تاکید بر اهمیت آن و کمک شایانی که به درمان ناهنجاری های دندان ها و فک نموده است ، پرداختیم . دکتر لیلا صدقی ، جراح و دندانپزشک زیبایی ، در این مقاله در مورد اثر داروها بر ارتودنسی مطالبی را ارائه نموده است. در این مقاله سعی داریم در مورد  اثر داروها  بر ارتودنسی توضیحاتی را برای همراهان همیشگی سایت دکتر صدقی ، ارائه نماییم.

اثر داروها بر ارتودنسی

میزان غلظت داروهای مختلف

در زمینه ارتودنسی دندان ، تحقیقات به این مورد می پردازد که ارتباط میان میزان افزایش غلظت دارو در خون و ارتباط آن با بافت مولکول ها و حرکات دندانی چیست ؟ این مورد بسیار حائز اهمیت است چرا که کاهش غلظت دارو ها می تواند عوارض جانبی مضری روی درمان ارتودنسی بیمار ایجاد نماید . همچنان تحقیقات در مورد ارتباط میان غلظت دارو در خون و مهار کردن حرکات دندانی ادامه دارد .

علت پاسخ متفاوت افراد به درمان ارتودنسی

تجربه نشان داده است که پاسخ دندان ها و فک بیماران مختلف در پاسخ به درمان ارتودنسی یکسان نمی باشد . برخی از این تفاوت ها نشات گرفته از تغییرات در بازسازی استخوان و عوارض ناشی از مصرف داروهای مختلف و عوامل سیستمیک است که می تواند تاثیر زیادی بر درمان ارتودنسی بیمار داشته باشد . به همین دلیل لازم است که اگر بیمار داروی خاصی مصرف می نماید ، حتما باید در مورد آن با ارتودنتیست خود صحبت نماید . چرا که ممکن است عوارض جانبی این دارو ها بر روی روند درمان ارتودنسی تاثیر گذار باشد.

 

داروهای موثر بر حرکت دندان ها

مصرف داروهای مختلف در طول درمان ارتودنسی ، به منظور کنترل یا کاهش درد ناشی از ارتودنسی ،  اعمال نیرو به بافت های بیولوژیکی  ، مشکلات مفصل گیجگاهی فکی و  مقابله با برخی از عفونت در طول درمان ارتودنسی حتما باید تحت نظارت دندانپزشک زیبایی شما باشد تا عوارض مختلف جانبی آن بر روند درمانی شما بررسی شود. اثر داروهای مصرفی بیمار ممکن است روی درمان او اثرات کوتاه مدت و یا بلند مدت داشته باشد از این رو بررسی بررسی مکانیسم عمل و اثر داروها بر درمان ارتودنسی در در بازسازی بافت و حرکات ارتودنسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . مثلا در افرادی که دچار کم کاری تیروئید بوده و داروهای هورمونی تیروئید مصرف می نمایند ، این دارو می تواند  سرعت حرکت دندان های درگیر با ارتودنسی را افزایش دهد .

برخی از خدمات دکتر لیلا صدقی ، دندانپزشک زیبایی :

با تشکر مدیریت سایت دکتر لیلا صدقی ، دندانپزشک زیبایی .

 

مقالات مرتبط
ارتودنسی ثابت دندان

ارتودنسی ثابت دندان

اغلب افراد دوست دارند لبخندی بی‌نقص داشته باشند و دندان‌هایی را که در دوران کودکی اصلاح...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =